האזינו • שווינגר, פולק וארליך על המשבר החרדי: "ליצמן הוא הלוביסט של אייכלר"

    שלום בידרמן No Comments on האזינו • שווינגר, פולק וארליך על המשבר החרדי: "ליצמן הוא הלוביסט של אייכלר"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשבר שמתחולל ביהדות התורה סביב זהות המועמד לוועדה למינוי דיינים הביא את אבי מימרן להעלות במהדורה המרכזית את יוסי שווינגר, יהושע פולק ואריה ארליך שניתחו איש איש את המצב מזווית ראייתו.

    ארליך: מה שקורה בכנסת בשעות האחרונות הוא מחזה שמאפיין את תשעת הימים. מלחמה עכורה בתוך המחנה החרדי. שני הנציגים הבכירים ליצמן וגפני עוברים מחדר לחדר ועורכים שיחות, שם הם מתדרכים איש נגד רעהו, וכל זה לנגד עיניהם הפעורות של כתבים פוליטיים וחברי הכנסת.

    שווינגר: אני חושב שארליך הפריז בדרמה. הדברים יסתדרו בסופו של יום, כל אחד צריך להישמע לרבותיו אבל אסור לשכוח שאם לא נתעורר בזמן ותיבחר חכי"ת כמו מרב מיכאלי אנחנו נתפלל לדיינית ממכללת אמונה. אסור לשכוח שבימים האלה מסתובב שד ששמו קטב מרירי שהשפעתו רבה.

    פולק: אני לא מסתובב בכנסת ואני לא מודע. בדרך כלל הוויכוחים בין אגודה לדגל היו חריפים מאוד ולא גרמו לנחת רוח. לפני 11 שנה נתניהו קיצץ בקיצבאות. זה שהיום הוא מודיע שהוא מתכוון להחזיר זה הישג ואסור לפספס את ההזדמנות הזו. זה מלווה בבעיה השנה של 60-40 שמתעוררת מדי פעם.

    שווינגר: אין להם את הגזבר שינהל לבם את המספרים אז הן מתבלבלים עם האחוזים…

    ארליך: יש כאן המון פרטים. המשבר הזה הגיע לשולחן של מועצגה"ת האגודאית שקבעה שלא מפרים הסכמים. יש לזה משמעות כפולה גם מול נתניהו וגם מול דגל התורה. השאלה שנשאלת היא מה מביא את דגל התורה להתכחש להסכם. בסביבת גפני אומרים שלאייכלר אין סיכוי כי הוא חרדי מדי. יש להבין שליצמן הוא הלוביסט של אייכלר הפעם.

    פולק: ליצמן אמר שלו היו נותנים את וועדת המדע לאיכלר לא הייתה בעיה להעביר את מינוי

    הדיינים לדגל התורה. זה שאין סיכוי לאייכלר זה משהו אחר.

    לשיחה המלאה



    0 תגובות